Subject: FW: VÕTA programmi rakendamine peremeditsiini residentuuris
From: "SM Info"
To: "SM Info"
Date: Tue, 11 Jun 2024 14:56:30 +0300

From: Ruth Kalda <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 30, 2024 3:51 PM
To: Katre Koppel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Katre
Koppel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kaily Susi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kersti Esnar
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: VÕTA programmi rakendamine peremeditsiini residentuuris

Tere!

Oleme u aasta aega tagasi arutanud, et peremeditsiini residentuuris võiks
rakendada täiemahulist VÕTAt, ehk et arvestada lisaks eelnevatele
õpingutele ka eelnevat töökogemust üldarstina/perearstina. Mõeldud
selleks, et need, kes asuvad residentuuri juba eelneva olulise
töökogemusega kas Eestis asendusarstina või üldarstina töötades või ka nt
Soomes tervisekeskuses või ka mujalt EL riikidest tulijad (keda on küll
väga vähe), saaks residentuuri läbimist kiirendada, kui töökogemust üle
kanda. Praegu me 3.riikidest tulijatega ei arvestanud antud
muudatusettepaneku tegemisel, sest see on keerukam ja me näeme, et juba
arstiõppe diplom nendes riikides sageli ei vasta meie ülikooli arstiõppele
ning edasi on asi juba palju keerukam, sest teatavasti Venemaal ja
Ukrainas ja ka mujal ei ole ka perearsti töö üldse sarnane sellele, mis
meil ja nt ka Soomes või mujal EL riikides.

Olen selle teema juba möödunud kevadel esitanud residentuurikomisjonile
ning siis saanud nõusoleku sellega edasi tegeleda. Nüüd olen arutanud ka
läbi vastava ettepaneku meie perearstide seltsi juhatusega ning ka koos
ülikooli juristidega valmistanud ette muudatusettepanekud. Enne kui ma
lähen taaskord sellega residentuurikomisjoni, sealt edasi valdkonna
nõukokku ning sealt ülikooli Senatisse, oleks hea saada teie käest
(Sotsiaalministeerium) nõusolek või toetus, et see plaan on hea.

Kuna tahaksin maikuus sellega juba residentuurikomisjoni minna siis palun
teie arvamust lähima paari nädala jooksul.

Kui on küsimusi, olen meelsasti nõus vastama. Lisan teile residentuuri
eeskirja muutmise võrdlustabeli. Ministri määrust muutma ei pea sellega
seonduvalt.

Tervitan ja soovin head maipüha ja Volbrit ka!

Ruth Kalda

peremeditsiini professor

TÜ peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut

e-kiri: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

mobiil: +37256985599